Kārlis Šneiders (Kuldīga)

Kārlis ir mūsu aktīvākais un pieredzējušākais aviācijas pilots un instruktors.

Planiera, motoplaniera pilots, nolidojums virs 2000h ar 4200 lidojumiem. Komercpilota licenze (virspilota vienmotora lidmašīnām) no 1997.gada nolidojums virs 1100h ar 1800 lidojumiem.

Pats par sevi.

   Pirmo reizi debesīs pacēlos Cīravā (Liepājas ATSK) 1970. gada vasarā ar planieri “Primorec”. Patstāvīgā ierindā no 1976. g. Rīgas ASK, Jelgavas lidlaukā. 1978. gadā sāka darboties Jelgavas ATSK ar lidlauku kolhozā “Nākotne” . Jaunā bāze saņēma jaunus planierus “Blanik” un vilcējlidmašīnas “Vilga”. Manam “Blanik” iedeva borta Nr 100.  Šeit sāku lidot “buru lidojumus” un pirmos maršrutus. 1981. gadā pēc akadēmijas absolvēšanas atgriezos Cīravā, Liepājas klubā, sāku lidot ar balto tehniku – vienkabīnes standartklases planieri “Kobra 15”. 1982. gadā sāku piedalīties republikas sacensībās vadošajā aeroklubā Cēsis. 1984. gadā pārsēdos plastikāta planierī “Jantar standart”. 1988. gadā izlidoju patstāvīgi ar lidmašīnu “Vilga 35A”. 1989. gadā tiku pielaists planieru buksēšanai – “lidot ar piekabi”. 1992. gadā tiku pielaists apmācību lidojumiem no “Blanik” aizmugurējās kabīnes.

Deviņdesmitajos gados atjaunojās Kuldīgas aviācijas sporta kluba darbība un 1993. gadā  tika iazstrādāta instrukcija lidojumiem Kuldīgas lidlaukā un apstiprināta LR satiksmes ministrijas aviācijas departamentā, Latvijas gaisa satiksmē kā arī piešķirta gaisa telpa. Pie tehniskā darba daudz enerģijas veltīja Gunārs Vecpūlis un Viktors Fiļipovs. 1995. gadā Kuldīgas lidlaukam tika izsniegts nosēšanās laukuma sertifikāts Nr.9. Sākām izvest virsapmācību lidojumus Kuldīgas lidlaukā ar Liepājas avio tehniku. 1996. gadā manā vadībā noorganizējām avio svētkus Kuldīgas Lidlaukā. Sāku lidot ar planieri LAK – 12 (Lietuva) spārnu vēziens 22m. 1997. gadā pēc frazeoloģijas angļu valodā bija iespēja piedalīties “Air Boltic” AVRO70 un SAAB340 kabīnēs. 2000. gadā Kurzemes aeroklubs mani nosūtīja uz apmācības kursu lidotāju skolā Sasavā , divmotoru turbopropelleru lidmašīnas L-140 pilotēšanas apmācībai, bet Kurzemes aeroklubā šī lidmašīna neieviesās. 2006. gadā sākām lidot ar motorizētu planieri “Blanik” kuru Juris Geide un Uģis Geide aprīkoja ar dzinēju BMW. 2007. gadā  Civilās aviācijas aģentūra CAA izsniedza instruktora nozīmējumu apmācībai lidojumiem no planiera un motoplaniera aizmugurējās kabīnes. 2007. gadā sāku lidot ar Cesna172 uz speciālajiem aviācijas darbiem. 2013. gadā pilotu apliecības tika nomainītas atbilstoši JAR un FOL standartiem. Esmu aktīvs pilots līdz šij dienai.

IMG_0257fIMG_0256fIMG_0260f

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_0259fIMG_0262fIMG_0261f karlis sneiders 1